OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

PIONIER CROSS

Kostra

Základom bolo začať od základu. Preto prednosť pred všetkými časťami motocykla dostal rám. Jeho základnými prvkami mala byť pevnosť a pružnosť. Tieto dve vlastnosti ho robia efektívnym. Celý nosný rám, slangovo nazývaný aj kostra, sa podarilo prispôsobiť len pomocou niekoľkých zásahov, čo však vyžadovalo značný čas.

Prvým cieľom, ktorý sa mal dosiahnuť bolo odpruženie rámu. Zadné tlmiče z inej motorky neprichádzali do úvahy, z dôvodu cenovej náročnosti. V konečnom dôsledku originálnym tlmičom nič nechýbalo. Rozhodli sme sa pre druhú možnosť, zmeniť uhol postavenia tlmičov voči zadnému kyvnému ramenu, keďže pri tejto možnosti je zásah do kostry menší. Stačilo premiestniť horné úchytky. Správny sklon vzhľadom na našu hmostnosť sa podarilo nastaviť na druhý pokus. Sklon tlmičov nakoniec ostal 40 º. Touto zmenou sa automaticky motocykel zvýšil približne o 20 cm v nezaťaženom stave.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spevnenie motocykla sa malo dosiahnuť pomocou výstuhy medzi podsedlovou časťou a prednou časťou rámu. Na naše sklamanie sme doma  uzavretú oceľ obdĺžnikového profilu 30 x 40 mm tzv. joklovinu nenašli, a preto sme sa museli uspokojiť tenkostennou oceľovou trubkou, ktorá nevyzerala vôbec pekne. Bola ako výstuha rámu až natoľko neestetická, že keď sme dorobili koleno výfuku a ostal z neho odpad v podobe ohnutej rúry, pôvodne zo starých výfukových kolien škody fábie, ihneď sme ju vymenili. Sadla ako uliata a celkový dizajn sa oveľa vylepšil.

                     ↓

Posledným zásahom do „kostry“ bolo ohnutie podsedlovej časti, pretože vo vodorovnej polohe by motocykel nenadobudol terénne kontúry. Rám sme museli najskôr nahriať horákom aby sme ho mohli ohnúť na potrebný sklon, ktorý sme odpozorovali z iných motoriek.